Ten laatste twee maanden na het einde van je project dien je het eindverslag van je project in.
Om je resterend saldo te krijgen en je project volledig af te ronden moet je het eindverslag (final report) van je project ten laatste twee maanden na het einde van je project indienen.
Nadat je alle activiteiten en deelnemers correct invulde, je activiteit(en) plaatsvond(en) en je het budget in de Beneficiary Module (BM) controleerde, kan je via ‘Reports’ in het menu je inhoudelijk eindverslag genereren. Vul de verschillende vragen stap voor stap in. Elk ingevuld onderdeel krijgt een groen vinkje.
Op de officiële website van de Europese Commissie vind je de wisselkoersen die je moet gebruiken bij je eindverslag. Let op! Voor de eindafrekening van de niet-forfaitaire bedragen (exceptional costs, complementary activity costs) mag je enkel de wisselkoers gebruiken die geldig was in de maand waarin je contract door onze directeur werd ondertekend. Hou daar dus rekening mee! Die koers kan verschillen van de effectieve wisselkoers op het moment dat je je kosten maakt.
Is alles ingevuld, dan kan je alle nodige bijlagen uploaden:
Pas nadat je al deze stappen goed doorlopen hebt, kan je het volledige eindverslag van je project via de ‘submit’-knop definitief indienen (submitten).
Meer informatie over hoe de BM werkt, vind je, in het Engels, in de uitgebreide handleiding van de Europese Commissie.
Een overzicht van alle documenten die je aan ons dient te bezorgen, vind je hier:
ESC51_bewijsstukken
Download